2016年12月16日 星期五

474 唔粵獨 粵族真係唔使旨意會有運行:實地感受粵語邊陲重鎮南寧嘅代際語言替代現象 南寧白話幾乎就嚟變成南寧老餅至講嘅語言

474 唔粵獨 粵族真係唔使旨意會有運行:實地感受粵語邊陲重鎮南寧嘅代際語言替代現象 南寧白話幾乎就嚟變成南寧老餅至講嘅語言


前嗰排,去咗廣西行咗一轉,當中大粵西部首要都會廣西首邑南寧係重心觀察對象,尤其係佢現時嘅文化語言生態,更加係我極之關注嘅埞方。但係我喺南寧幾日所睇到所聽到嘅,卻係極之令我失望。由於要實地留意依家南寧嘅語言生態,喺南寧幾日我出去都係行路同坐巴士,主要行啲舊城區商業區菜市場同公園,喺行同坐巴士同過馬路口嘅過程當中我會特別留意一啲南寧當地人之間嘅傾計交流,或者留意佢哋打手機嗰陣所講嘅語言。

據我觀察所得,作為粵語邊陲重鎮嘅南寧,依家正經歷緊一波好凌厲嘅代際語言替代,呢波代際語言替代嘅方向相信係人都估得到,係嚮著去粵化嘅方向進行嘅。依家啲南寧十幾廿歲嘅後生十個著緊八個開口埋口都講著支那嘅煲冬瓜,亦即係所謂嘅“南寧普通話”或者嗌“南普”。而喺一啲舊城區休憩區同公園,情況卻係截然相反,嗰啲幾十歲退咗休嘅老坑公老坑婆,同埋唔少四五十歲嘅中年人,幾乎百分百都以南寧白話為口語,喺佢哋裡頭,我幾乎搵唔出一個講撈話嘅。

本嚟睇到南寧仲有咁多講粵語嘅,應該舒暢啲至係,但係我嘅心情卻係好沉重:一種冇後生仔女講嘅語言離呢種語言嘅最終滅亡唔會超過一兩代人嘅時間(20-40年),呢個係語言學界普遍認同嘅規律,而南寧白話正正就係面臨著呢種處境,佢依家幾乎就嚟變成南寧老餅至講嘅專屬語言喇,等多廿年,等呢啲老嘢瓜得七七八八,南寧白話就會正式拉柴。

雖然我睇到南寧電視台嘅其中一個電視頻道每日都有幾粒鍾嘅標準粵語(係標準廣州音,唔係南寧白話音)電視節目,呢個講真令我好驚喜,但係相比呢幾粒鍾嘅粵語電視節目,同埋喺南寧火車站見到啲用南寧白話拉客嘅摩托車仔佬之外,南寧嘅去粵化卻喺顯得鋪天蓋地,話佢乜撚都撈一啲都唔過份。巴士冚嘭唥冇粵語報站,繁華商業區啲撈話宣傳廣播一個接著一個嘈到拆天,舊城中山路食街啲拉客仔清一色撈話拉客,我聽得出佢哋講撈話都有南寧當地口音,屌佢班柒頭就係唔講白話,真係睇見都火滾。

若果再冇外嚟脫支勢力譬如粵獨嘅強力干涉,白話喺南寧至多祇會再流傳多二三十年。雖然廣西東南邊有成千幾萬粵族人世居,但係相比粵族同粵語大本營嘅廣東,廣西無疑係一個粵族同粵語都唔佔絕對優勢嘅地方,尤其喺一啲廣西粵族同粵語區嘅邊緣地帶,譬如南寧百色,粵語傳佈嘅根基其實一啲都唔穩陣,同時南寧白話嘅文化自信力亦都顯然唔夠,呢點從南寧電視台嘅粵語電視節目用廣州話而唔係用南寧白話嚟播音就可以睇得出。

南寧譽稱綠城,去過之後至覺得綠城呢個名真係冇花假,南寧條邕江係綠色嘅,起喺邕江橋邊南寧古城牆上高嘅冬泳亭,係貨真價實,因為喺冬泳亭對開嘅邕江江面,每日早晨時分都有唔少南寧本地人會落江游水,呢個喺廣州真係唔敢想象。南寧市中心嘅南湖好大,大得嚟而且好綠,南湖湖水啲色水甚至比邕江仲綠,因為夠大,南湖舒緩咗周圍市區嘅熱島效應,所以啲風吹過湖面吹埋嚟身會明顯有好清涼嘅感覺,真係好舒服,喺廣州市區嘅荔灣湖流花湖東湖都冇南寧嘅呢個南湖咁正咁舒爽。

南寧嘅自然生態環境係濕水棉花冇得彈,絕對一流,但係世居文化生態環境就絕對係九流,甚至連九流都未係。南寧嘅世居文化首先係市區嘅粵語文化,跟著係郊區嘅平語文化壯語文化同儂語文化,家陣嘅情形卻係,無論係粵語文化,抑或係平語文化壯語文化儂語文化,喺南寧冚嘭唥都畀邊緣化咗,依家嘅南寧係乜柒都支那撈化。

去粵化嘅代際語言替代現象唔單祇南寧有,其實廣州都有,但係廣州始終係大陸粵語嘅最大堡壘,冇咁易冧,早喺2010年撐粵語示威嗰陣,粵獨思潮就喺廣州廣為傳揚,祇要有粵獨氛圍喺度,自然就會珍視廣州本土嘅廣州話,同時對支那撈化嘅抵抗力度亦會呈幾何級激增,呢點係南寧冇得比嘅。

喺廣西粵語區幾日,去咗幾個有代表性嘅粵語城市,包括南寧北海同梧州,喺唔同場合,譬如喺商場,喺電台播音,喺接車司機部車裡頭,我都聽到嚟自香港嘅粵語流行歌,噉足以證明香港嘅粵語流行文化依家喺廣西粵語區依然有龐大受眾。喺南寧,我所聽到嘅南寧啲電台節目清一色都係撈話嘅,但係個電台放啲歌卻係粵語歌同撈話歌梅花間竹一半一半,放兩條撈頭歌跟著就會放兩條粵語歌,呢裡頭明顯顯示出粵語流行文化對南寧輻射尚存。但係,呢啲經已式微嘅餘暉又可以喺南寧留得幾耐呢?

都係嗰句:唔粵獨,粵族真係唔使旨意會有運行。呢個係我傳揚粵獨10年嚟由始至終點都冇變過嘅睇法。祇要有一個獨立嘅粵族民族國家棟喺樹,妳使憂粵語喺南寧百色呢啲粵族分佈嘅邊緣地帶會企唔穩陣腳?妳使憂南寧會再有去粵化嘅代際語言替代現象?妳使憂粵語會喺南寧瓜老嚫?可以話,有粵獨,就有嗮所有妳想要嘅有利於粵族同粵語嘅嘢,同時會冇嗮所有妳唔想睇到嘅去粵化同撈化嘅嘢。

當然,依家粵獨嘅活絡度同港獨係冇辦法相提並論,但係粵港交往密切,祇要港獨持續活躍,現時蟄伏嘅粵獨要佢復甦就一啲都唔係難事。祇要粵獨成功,喺大粵,粵族同粵語就會係揸fit嗰個,到時真係妳想點粵就點粵。不過喺大粵仲未脫支獨立建國之前,香港依然會係粵語當代文化嘅中心(而非廣州),即使佢經已呈現出疲態。粵獨一日未成事,香港都需要去力保,如果依家香港瓜咗,粵語肯定就會玩完,呢樣嘢絕對唔係危言聳聽。

即使粵獨同港獨喺領土同領海方面會有潛在利益衝突,作為粵獨人,我必定會撐港獨,因為祇有HK獨立咗,至可以保存到粵語當代文化經已式微咗嘅火種。不過話又講返轉頭,火種呢家嘢若果係唯一嘅必定會顯得單薄脆弱,唔好將全部籌碼押注喺一噠埞方,呢條永恆嘅金律提示著我哋粵獨必須奮發。

齊靠社運學運公投呢啲就可以搞得成港獨喇?呢點我好懷疑,魁北克蘇格蘭加泰隆尼亞呢啲都係有頭威冇尾陣屎頭硬屎尾爛嘅,反而係南蘇丹厄立特里亞呢啲靠打內戰仲反而打咗個獨立國家出嚟。以班豬撈欺善怕惡嘅脾性,妳唔埋牙揸槍打撈頭打到佢有氣冇埞唞,支共又點會肯主動鬆手?而一旦揸槍打撈頭噉即係武裝港獨,我睇唔出班HK佬經已準備好炸雞同子彈,以及人命嘅犧牲。港獨班嘢未必靠得著,而且港獨亦唔會一心同妳粵獨諗,咪太過指望港獨會幫得到我哋粵獨幾多,港獨即使喺香港本土派裡頭亦唔佔絕對優勢,佢哋依家都係泥菩薩過河自身難保。

我哋大粵至係全世界粵族嘅大本營,粵獨係我哋大粵粵人自己嘅事,梗係要我哋自己搞返掂。我哋粵獨搞得起,仲使鬼睇佢香港唔香港咩。若果香港比大粵先行脫支獨立,噉大粵同香港就係兩個各自分立嘅獨立主權國家,大粵民國同香港共和國。若然係粵獨比港獨遲嚟先上岸,大粵民國喺支那手裡頭奪得香港主權,噉香港祇會係大粵民國轄下嘅一個聯邦政治實體,準確啲嚟講,係大粵民國香港聯邦特別市,或者講,係大粵民國香港特別市。

http://namyuekok.freeforums.org/topic-t6991.html
http://cantonia.freeforums.org/topic-t2810.html


沒有留言:

張貼留言